Ami jó a szervezet méregtelenítésére


Népszerű téma ma a méregtelenítés, és ahogy az a népszerű témákkal lenni szokott, a nagyon sok hasznos tipp mellett találni vele kapcsolatban néhány félreértést is.

hpv magas kockázatú típusok listája

Kezdjük gyorsan a legfontosabbal: a méregtelenítés nem a fogyókúra egyik változata, hanem egy teljesen önálló folyamat. Persze, a méreganyagok eltűnése jár némi súlycsökkenéssel is, de ez nem jelenti azt, hogy az ideális testtömegű embereknek ne lenne szüksége a rendszeres méregtelenítésre.

De először azt nézzük meg, hogy miért kell egyáltalán foglalkoznia ma szinte mindenkinek ezzel! És ennek egy nagyon egyszerű oka van: mivel ami jó a szervezet méregtelenítésére ugyanazt esszük, akár szupermarketben, akár a kisboltban vásároljuk az ételeinket, ezért mindannyian ugyanazokkal a problémákkal küzdünk.

"Méregtelenítés | E-k ellen természetesen"

Nevezetesen: nem olyan minőségűek ma már az élelmiszerek, mint amilyenre a szervezetünknek szüksége lenne. Vannak már abszolút egyértelmű kutatások arra nézve, hogy ma a gyümölcsök, zöldségek messze kevesebb tápanyagot tartalmaznak, mint mondjuk éve — ezzel szemben a szervezet számára nem hasznos, vagy kifejezetten káros adalékanyagok aránya megnőtt bennük.

nemi úton terjedő papillomavírus-fertőzés

Mi a baj a mai élelmiszerekkel? Két fő oka van annak, hogy nem azt kapjuk ma a különböző ételektől, amire szükségünk lenne. Ha olyan anyagokat viszünk be a táplálkozás során, ami ellen a szervezetünknek folyamatosan küzdenie kell, de mindeközben nem juttatjuk elég energiához, akkor magától értetődő módon problémáink lesznek az egészségünkkel.

nemi szemölcsökkel lehet úszni

Ráadásul, ha a szervezet telítődik egy bizonyos anyaggal, akkor az ételallergia kialakulásának veszélye is fennáll, és akár felnőtt embereknél is előjöhet a glutén- és laktózérzékenység. A megoldás egyik fele, hogy a megfelelő vitaminokat, nyomelemeket, ásványi anyagokat juttatjuk a szervezetünkbe, a másik pedig, hogy a bennünk lévő méreganyagoktól minél hamarabb megszabadulunk. A méregtelenítés a tudatosságon múlik A gond az, hogy bár a modern társadalmak nagy százalékát érinti a fentebb kifejtett probléma, magunkon ennek jelét nem igazán tudjuk észrevenni — legalábbis jobb esetben.

A fáradtság, ingerlékenység, koncentrációs zavarok utalhatnak arra, hogy méregtelenítésre van szükség, de a legtöbb esetben ezeket inkább más problémák tüneteinek véljük. Jó példa erre az arcbőr hirtelen pattanásosodása: sokszor átmeneti hormonzavarra szoktak gyanakodni, még akkor ami jó a szervezet méregtelenítésére, ha az illető életkora ezt a legkevésbé sem támasztja alá.

Keress receptre vagy hozzávalóra

Ezzel szemben az már ritkábban jut eszükbe, hogy talán a szervezet épp a pattanásokon keresztül próbál megszabadulni a felgyülemlett méreganyagok egy részétől. Az tehát, hogy eljött a méregtelenítés ideje, csak nagyon apró tünetekből ismerhető fel — de ahogy korábban írtam, a táplálkozásunk miatt szinte mindenkinek hasznos ebbe belekezdenie, úgyhogy igazából fölösleges bármilyen jelre várnunk. Mi számít méregtelenítésnek?

Bár azt írtam, hogy a probléma főleg a modern kornak köszönhető, valójában a méregtelenítés valamilyen formában mindig is az életünk része volt. A böjt is azért a hagyományunk része, hogy a tél során főleg az egyoldalú táplálkozás következtében felszedett méreganyagoktól tavasszal megszabaduljunk a megújulás jegyében.

Persze nem kell 40 napig böjtölni ehhez: akár nap is elég lehet abban az esetben, ha ezt rendszeresen, hetente, vagy legalább havonta végezzük.

Méregtelenítés lehet a megfelelő időközönként beiktatott gyümölcsnap, folyadékkúra, amikor a szerveztünk számára csak hasznos tápanyagokat veszünk magunkhoz, a feleslegesektől pedig megszabadulunk.

Mi a méregtelenítés, és ami még fontosabb: mi NEM az?

Mi a méregtelenítés célja? Az elsőszámú feladat a vékonybél, illetve a benne található bélflóra helyrehozása, mivel ez a felszívódás helye, innen kap a szervezetünk energiát. Ha itt valami nincs rendben, ha valami nem szívódik fel, akkor a szervezetben hiány keletkezik a fontos vitaminokból, ásványi anyagokból, nyomelemekből. Abban, hogy itt minden helyreálljon, főleg a növényi rostok siethetnek a segítségünkre: ezek számunkra ugyan nem megemészthetőek, de a bennünk élő hasznos baktériumok számára táplálékul szolgálnak.

Méregtelenítés - Mire is mondjuk tulajdonképpen?

Az olyan rostok, mint amik a zabban, korpában, árpában találhatóak meg, természetes méregtelenítőkként működnek, és megkötik a szervezet számára káros anyagokat. Ugyanígy a bélflóránk helyrehozását szolgálja a bőségeses folyadékbevitel, valamint a probiotikumok szedése. A hashajtók túlzott mértékű használata is ebből a félreértésből származhat, gondolván, hogy minél több mindent ürítünk ki a szervezetünkből, annál több méreganyagtól is fogunk megszabadulni.

Ez azonban megterheli a szervezetet, ráadásul rengeteg hasznos tápanyagtól is megfosztja, amire viszont szüksége lenne.

A méregtelenítés technikái

A másik fogalom, amivel összekeverik a méregtelenítést, az a koplalás: önmagában az, hogy lemondunk minden ételről és italról még nem jelent megoldást, de legalább a szerveztünk egy igen komoly fejfájással fog reagálni rá jobb esetben. Egy néhány hetente beiktatott, egynapos folyadékkúra már meg tudja tenni a hatását — feltéve, hogy tényleg tartani tudjuk magunkat a rendszerességhez.

Fontos: amit elveszítünk, azt pótolni is kell A méregtelenítési folyamat során figyelnünk kell arra, hogy a méreganyagok mellett távozó vitaminokat, ásványi anyagokat, nyomelemeket pótoljuk a szerveztünkben.

Kifejezetten fontos ez várandósak esetében, ahol a gyermek szempontjából is kifejezetten nagy pillangó zeugma relaxury tui van a megfelelő tápanyagbevitelre.

Méregtelenítő gyógynövények

A megfelelő élelmiszerek fogyasztása mellett a különböző táplálékkiegészítőkhöz fordulhatunk segítségért, amik segítenek hozzájutni azokhoz a fontos anyagokhoz, amik az ételeinkből nem, vagy csak nagyon kis mértékben vehetőek fel. A méregtelenítést bizonyos értelemben személyre kell szabni, hiszen nem szabad vele megterhelnünk a szervezetünket: így például cukorbetegek számára a folyadékkúra nem a legszerencsésebb választás, ellenben a megfelelő étrend kialakításával már ők is rengeteget tudnak tenni az egészségükért.

A méregtelenítés a tudatosságon múlik, tehát a rendszerességen és a komoly odafigyelésen — ha ezeket betartod, akkor egy sokkal egészségesebb életnek nézhetsz elébe.